Tüzük
TÜRKÇE VE İNGİLİZCE TÜZÜK | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
RESMİ SENEDİ (MUŞ VAKFI) VAKFIN ADI:
Madde 1) Vakıf senedinde adları ve soyadları belirlenen kurucular tarafından “Muş Eğitim Ve Kalkındırma Vakfı” adı ile bir vakıf kurulmuş olup izleyen maddelere sadece “MUŞVAKFI” kısa adı ile anılmıştır. VAKFIN MERKEZİ VE ADRESİ: Madde 2) Vakfın Merkezi İstanbul’dur. İdare merkezi ve adresi Aksaray, Murat paşa mah. Şehit Pilot Nedim sk. No: 17/3 İstanbul’dur. Gerektiğinde vakfın merkezi ve idare yeri adresi. Değişiklik teftiş makamına bildirilir. VAKFIMIZIN YENİ ADRESİ: Molla Hüsrev Mah. VEFA CADDESİ NO:43 (TARİHİ VEFA BOZACISI SOK.) VEFA/ FATİH/ İSTANBUL TEL:0212 513 26 60/0212 513 17 52 FAX:0212 520 53 37
ŞUBE, TEMSİLCİLİK VE İRTİBAT BÜROLARI: Madde 3) Vakıf, Yönetim Kurulu kararı ve ilgili mercileri müsaadesiyle, yurtiçinde ve yurtdışında şube, temsilcilik ve irtibat büroları açabilir. Bunların teşkilat yapısı, çalışma şekil ve esasları, Yönetim Kurulunca hazırlanacak bir iç tüzükle belirlenir. VAKFIN AMACI: Madde 4) a) Muş ve İlçelerinin içinde ve dışındaki Muşluların tanışması kaynaşması, yardımlaşmasını temin etmek. Muş’un dışındaki Muşluların Muş ili,ilçe ve köyleri ile ilgili irtibat ve yardımlaşmasını sağlayarak, Muş ve Muşluların madden ve manen geliştirmektir. b) Muş ve ilçelerinin nüfusa kayıtlı olanların ve ya buralardan başka yerlere nüfus kaydı naklini yapanların ilk ve orta dereceli okulların birinden mezun olup orta dereceli okulların birinden mezun olup orta dereceli okullar ile üniversite ve ya yüksek okullarda öğrenim görme maddi olanağından yoksun ve yetenekli bulunan çocuklarımızın her türlü eğitim, öğrenim, sosyal ve kültürel ihtiyaçlarının karşılanmasında yardımda bulunmak. c) Fakir hastalara ve düşkünlere tedavi ve ilaç yardımında bulunmak, muayene ve tedavilerine yardımcı olmak, imkanlar dahilinde klinik, dispanser ve hastaneler gibi sağlık kuruluşları açmakta ve çalıştırmak. d)Muş ve İlçelerinin tarihsel ve kültürel, sanatsal, turistik, folklorik yönlerini ve gelenek ile göreneklerinin araştırmak ve geliştirmek. VAKFIN FAALİYETLERİ: Madde 5) Vakıf amacını gerçekleştirmek için aşağıdaki çalışmaları yapar. a) Eğitim amacını gerçekleştirmek üzere okul, dershane, yurt, kreş, derslikler kurmak, amacı kapsamında yetenekli, yoksul öğrencilere burs vermek, kitap, öğretim araştırma araç ve gereçlerini temin etmek. b) Sağlık amacını gerçekleştirmek üzere klinik, hastaneler kurar ve işletir ya da işlettirir. Muşlu, doktorların ve hayırsever doktorların hizmetlerinde yararlanır. Yoksul hastaların tedavilerin için gerekli olan ilaç, araç ve gereçlerini ücretsiz olarak temin eder. c) Vakfın kiralayacağı veya satın alabileceği bir yerde bir “MUŞEVİ” açarak bunun içinde lokal, dinlenme tesisi, kütüphane tesis edilerek hemşehrilerin bir araya gelmesini ve kaynaşmasını sağlamak. Tanışma ve kültürel amacı tahakkuk ettirmek için; d) Muş folklor müziğini ve Muş halk oyunlarını üslup ve özellikleri ile gelenek ve göreneklerini yaşatmak için geceler tertip eder. e) Muş’un tarihsel ve doğal konumunu, ekonomik gelişimini, kültür ve sanat yönünü, turistik değerleri ile gelecekteki önemli yerini, basın yayın, bilimsel çalışmalar ve toplantılar ile anma ve kutlama günleriyle belirtmek, yeterli ve özendirici kamuoyu yaratmak. f) Amaç ve hizmet konularına yönelik eğitim, araştırma ve inceleme çalışmalarını yapmak, Muş ve ilçeleri için yaptıkları çalışma ve başarıları ile temayüz edenlere armağanlar ve ödüller vermek, topluma mal olmuş Muşluların çabaları ile ürünlerini tanıtmak, örnek kişiliklerinin yeni kuşaklarca benimsenmesi özendirmek. g) Amaç ve hizmet konularına yönelik katalog ve kitap yayınlamak, konferans, panel, sempozyum, açık oturum, forum, sergi ve bilimsel toplantılar düzenlemek. h) Vakıf, yapacağı her türlü faaliyetlerde alkollü içki veremez. Kuracağı ve işleteceği lokal ve tesislerde içki veremez, kumar oynatamaz, hiçbir politik görüşe alet edilemez, hiçbir siyasetle ilgilenemez. i) Amaç ve hizmet konularının gerektirdiği diğer çalışmaları yapar, sağlığında veya ölüme bağlı bir tasarrufla vakfa bağış ve yardımda bulunanların yapılmasını istedikleri yurt, okul, klinik, hastane, kreş ve diğer tesislere ya da bunların bir bölümüne bağış yapanların ismini vermek suretiyle özendirici ve teşvik edici her türlü önlemleri alır. HUKUKİ İŞLEMLER VE YETKİSİ: Madde 6) Vakıf, amacına ulaşmak için yasal sınırlar dışında, miktar ve değerleri kısıtlanmamış taşınır ve taşınmaz mallara bağış, vasiyet satın alma ve kiralama suretiyle sahip olmaya ve harcamaya, vakfın mal ve varlığına giren bir ve ya bir den çok taşınmaz mal yada gelirlerine bir ya da birden çok kez yatırımında kullanmaya , vakıf amaç ve hizmet konularına aykırı olmamak şartıyla yapılacak bağış ve vasiyet, satın alma ve diğer yollar ile mal ettiği taşınır taşınmaz malları ve paraları yönetim ve tasarrufa, şartlı bağışlar dışında menkul ve gayri menkulleri almaya ve vakfın amaçlarına benzer çalışmalarda bulunan yurt içi ve yasal izin alındığında yurt dışındaki vakıflar ile işbirliği yapmaya, yerli ve yabancı vakıflardan yardım almaya, bu yardımı sağlamak için anlaşmalar yapmaya, amaçlarına harcayacağı gelirlerini arttırmak için para yada mal varlığına giren değerlerle şirketlere ve yönetimlerine katılmaya, taşınmaz malların irtifak, intifa sükna üst, rehin ve ipotek gibi mülkiyetten gayri aynı haklarını kabule, bu haklarını kullanmaya, olan ve ya olacak gelirler ile kuracağı sözleşmeler için taşınır ve ya taşınmaz malların rehini dahil her türlü teminat ve güvenceleri almaya, geçerli banka kefaletlerini kabule, vakfın amaç ve hizmet konularını gerçekleştirmek için gereğinde ödünç almaya kefalet ve diğer güvenceleri (teminatları) vermeye, vakfın amaç ve hizmet konularına uygun olarak yürütülen ve yürütülecek projelerden ve her türlü çalışmalardan gelir elde etmeye ve vakfa gelir sağlamak amacı ile olağan işletme ilkelerine göre alışacak iktisadi işletmeler, şirketler, ortaklıklar kurmaya, bunları doğrudan yada denetimi altında bir işletmeciye işlettirmeye; vakfın amaç ve hizmet konularında birinin ya da tümünün gerçekleştirilmesi için yararlı ve gerekli görünün girişim, tasarruf, mal edinme, inşaat ve benzeri sözleşmeleri yapmaya, Türk Medeni Kanunun 46. maddesinde belirtildiği üzere izin ve yetkilidir. Vakfın bu yetkilerini ve gelirlerini 903 sayılı Yasa uyarınca yasaklanan yönlerde ve maksatlarda kullanamaz. VAKFIN (MÜTEVELLİLERİ) VE MAL VARLIĞI: Madde 7) Bu vakfın Kurucuları (Mütevellileri) Vakfedenler- Alfabetik soyadı sırasına göre düzenlenmiştir.) aşağıdaki kişilerden oluşmuş ve Kurucuları (mütevellileri) tarafından ödenmiş bulunan meblağ karşılarında gösterilmiştir.
Vakfın kuruluş ve tescil anındaki mal varlığı 3.245.000.000. TL’dir. Bu mal varlığının % 80’ine tekabül eden 2.596.000.000 . TL esas amacın gerçekleşmesi için,% 20’ye tekabül eden 649.000.000 TL. ise idare ve yönetim giderleri için sarf olunur. VAKFIN GELİRLERİ Madde 8) Vakfın gelirleri aşağıda gösterilmiştir. a) Amaç ve hizmet konularına uygun ve en az % 80’i 903 sayılı kanunun 4. maddesi gereğince genel, özel ve katma bütçeli daireler bütçeleri içinde yer alan hizmetleri öngören bağışlar. b) Kuruluş varlığının işletilmesinden elde edilecek gelirler, c) Vakfa ait işletme ve ortak olacağı şirketlerden elde edilecek gelirler, d) Vakfın sahip olacağı menkul ve gayrimenkullerden elde edilecek gelirler, e) Vakıf tesisleri ile vakıf faaliyetlerinden elde edilecek gelirler, f) Vakıf amaçları doğrultusunda vakfa yapılacak, her türlü şartlı ve şartsız bağışlar, g) Yönetim kurulunun alacağı kararla, eğitim, öğretim, sağlık-kültürle ilgili sair gelirler, h) Mutlu ve acı günler için hazırlanacak çelenk bağışları, i) Kanuni mevzuat dahilinde her türlü sair gelirler. MALİ UYGULAMALAR: Madde 9) Vakfın mali uygulamalarını ile ilgili ilkeler aşağıda gösterilmiştir. a) Vakıf yönetimi, çalışma dönemi içinde elde ettiği brüt gelirin % 20’sini yönetim ve yönetimi sürdürme giderleri ile yedek akçe ayrımı ve vakıf mal varlığını artıracak yatırımlarına harcamaya yetkili olup, kalan % 80’ini vakıf amaç ve hizmet konularına tahsis etmeye zorunludur. b)Yönetim ve yönetimi sürdürme giderleri ile yedek akçe ve mal varlığını artıracak yatırımlar için ayrılmış ödeneklerin tümü ya da bir bölümünü vakfın amaç ve hizmet konularına yönelik hizmetlere tahsis edebilir. c) Vakfın amaç ve hizmet konularına tahsis ettiği ödeneklerin tümü ya da bir bölümü belli projelerin gerçekleştirilmesi için belirli bir süre ile bir ortak fonda tutulabilir. d) Vakfın amaç ve hizmet konularına tahsis edilen ödenekler, hiçbir biçimde başka bir amaç ve hizmet konusu için kullanılamaz. Yönetim ve yönetimi sürdürme giderlerine ayrılan ödenekler yedek akçe ya da vakfın mal varlığını yatırımlar için kullanılabilir. e) Vakfın amaç ve hizmet konularına yönelik hizmet ve tesislerinden en az % 10 kapasite yoksul ve yetenekli orta ve yüksek öğrenim gören öğrencilere ayrılır. f) Vakıf gelir kaynaklarının elverişliği oranında amaç ve hizmet konuları öncelikler sırasına konularak uygulama yapılır. YEDEK AKÇE: Madde 10) Vakfın çalışma dönemi bütçesi sonunda elde edilen gelirlerinden yönetim ve yönetimi sürdürme giderleri düşüldükten sonra kalan tutarın % 5’i oranında yedek akçe ayrılır. Vakfın yıllık gelirleri, yönetim giderleri ile vakfa bağlı iktisadi işletmelerin zararlarını karşılamayacak durumda olursa Yönetim Kurulu kararı ile gerekli harcama yedek akçe hesabından yapılır. Yedek akçe karşılıkları hesaben değil aktife nema alınacak menkul değerlerde tutulur. Vakfın kuruluşundan başlamak üzere 10. yılda, Yönetim Kurulu ilk toplantısında oluşan yedek akçenin yeterli olup olmadığı görüşülür. Yedek akçe gerekli görülürse yedek akçe ayrılması durdurulur. Yeterli olmadığı kanısına varılırsa aynı biçimde yedek akçe ayrılmasına devam edilir ve izleyen her beş yılda bu konu Yönetim kurulu toplantısında görüşülür. ÇALIŞMA DÖNEMİ VE BÜTÇE: Madde 11) Vakfın çalışma dönemi 1 Ocak’da başlar 31 Aralık’da sona erer.Vakfın yıllık bütçesi, bütçe yönetmeliği ile gelir-gider ve kadro çizelgelerinden oluşur. Yıllık bütçe yönetmeliğinde, öngörülen gelirler ile ayrılan gider ödenekleri, harcama yetkileri ve yetkilileri, gelirlerin alınma biçimleri, gider ve harcamaya ilişkin belgeler, kasada kalacak para tutarı, bölüm ve maddeler de yapılacak aktarma yetkileri gibi konular yer alır. VAKFIN ORGANLARI: Madde 12) Vakfın organları aşağıda gösterilmiştir. a) Mütevelliler heyeti (Genel Kurul) b) Yönetim Kurulu c) Denetim Kurulu VAKFIN GENEL KURULU: Madde 13) Vakıf Genel Kurulu vakfın en yüksek karar, denetim ve tavsiye organı olup, aşağıda belirtilen kişilerden oluşur. a) Mütevelliler (Kurucular) b) Yönetim Kurulunun teklifi ve Genel Kurulun kararı ile vakfa kayda değer bağış yapanlar arasından seçilenler, c) Etkin hizmet ve çabalarıyla vakfın amacı ve hizmet konularında yararlı çalışmalar yapacak gerçek kişiler arasından Yönetim Kurulunun teklifi ve Genel Kurulca seçilecekler. Tüzel kişiler Genel Kurulda yetkili organlarının atayacağı temsilciler ile temsil edilir. VAKIF GENEL KURUL TOPLANTILARI: Madde 14) Vakıf Genel Kurulu “olağan” ve “olağanüstü” toplanır. Olan toplantılar her yıl Şubat aylarında en az yarıdan bir fazla üyenin iştiraki ile yapılır. Üyelere yapılacak çağrı, toplantıdan en az 15 gün önce elde olacak şekilde taahhütlü, mektupla yapılır. İlk toplantıda salt çoğunluk bulunmadığı takdirde sonraki toplantı en az on gün sonra, katılan üyelerle yapılır. Kararlar katılan üyelerin çoğunluğuyla alınır . Yönetim Kurulu Gerekli gördüğünde ve ya Genel Kurulun üyelerinin en az 1/10’un yazılı isteği üzerine, Yönetim Kurulu, Vakıf Genel Kurulunu Toplantıya çağırmak zorundadır. Yönetim Kurulunun bu görevi ihmal etmesi halinde, Denetleme Kurulu bunu yerine getirmekte yükümlüdür. Yapılacak Genel Kurul talebinden itibaren en geç bir ay içinde yerine getirmediği takdirde toplantıyı talep eden azınlık, ortak hareketle bu toplantıyı yapmaya yetkilidir.Müzakereler, gündem dahilinde cereyan eder. Ancak üyelerin çoğunluğunun isteği üzerine, gündem maddelerinde sıra değişikliği yapılabilir. GENEL KURULUN GÖREVLERİ: Madde 15) Aşağıda ki görevler Genel Kurulun münhasıran yetkisi alanındadır. a) Vakıf Yönetim Kurulunun seçme, kısmen ve ya tamamen görevden almak, b) Vakıf denetçilerini seçmek, kısmen ve ya tamamen görevden almak, c) Vakıf senedini katılanların 2/3 oyuyla değiştirmek, d) Bilanço, gelir- gider hesabı , Yönetim Kurulu faaliyet raporunu, denetçi raporunu , ve hesaplara ilişkin diğer rapor ve belgeleri kabul etmek ve onaylamak, e) Vakıf Yönetimi Kurulunun Denetçilerin ibrası, f) Bütçe ve faaliyet raporunu onaylamak, g) İşbu vakıf senedinde belirtilen öteki görevleri yapmak, h) Gerekli görüldüğünde yurt içinde ve yurt dışında şubeler, temsilcilikler açmak ve kurmak, i) Yönetim Kurulunca hazırlanan yönetmelikleri ve iç tüzükleri onaylamak, j) Yönetim Kurulunca önerilen mütevellileri (Genel Kurul üyelerini ) seçmek, k) Vakfın amacını gerçekleştirmek için her türlü konularda gerekli kararları almak. HALEF ATANMASI: Madde 16)13’üncü maddenin (a) ve (b9 bentlerinde sözü edilen gerçek kişiler (Mütevelliler)vefatları,iş göremez hale gelmeleri ya da hastalıkları hallerinde kendi yerlerine mütevelli sıfat ve haklarını iktibas etmek üzere sırasıyla iki aday ismini noter aracılığıyla yazılı olarak vakıf yönetim kuruluna bildirirler. VAKIF YÖNETİM KURULU Madde 17)Vakıf Yönetim Kurulu,Vakıf Genel Kurulunun kendi üyeleri arasında gizli oyla 3 yıllık süre için için seçeceği 9 Asil ve 6 Yedek üyeden oluşur.(Genel Kurulu karar verdiği hallerde açık oyla oy ayrımı sonunda asil üyeleri takip edenler oy sıralamasa göre Yönetim Kurulu yedek üyesi olarak seçilir. VAKIF YÖNETİM KURULUNUN TOPLANTILARI: Madde 18)Vakıf Yönetim Kurulu en az ayda bir kez toplanır. Seçimle ilk oluşmasından sonra en çok 1 hafta içinde toplanarak görev bölümü yapar.Toplantı nisabı, üye sayısının yarıdan bir fazlası , karar nisabı ise toplantıya katılan üye sayısının yarıdan fazlasıdır. Vakıf Yönetim Kurulu kendi içinde bir başkan, bir 2.başkan bir sayman ve bir genel sekreter seçer. Toplantılar, başkan, olmaması halinde 2. başkanın başkanlığında yapılır. Vakfı dışa karşı yetki ve sorumluluk bakımından Vakıf Yönetim Kurulu temsil eder.Vakfın temsil ve imza, Vakıf Yönetim Kurulu bu temsil yetkisinin bir kısmını veya bazı konularda tamamını Yönetim Kurulu Başkanı ve 2. Başkanın dahil olacağı 3 kişilik bir komiteye devredebilir. Vakıf Yönetim Kurulu üyelerinin görevleri fahridir. Başkan ve üyelere, bu görevlerinden dolayı herhangi bir ücret ödenmez. Ancak vakıf işleri olarak yaptıkları zaruri masraflar, ve konaklama giderleri kendilerine ödenir. Vakıf Yönetim Kurulunun her toplantısında bir sonraki toplantının tarihi, yeri ve saati belirlenir. Toplantı için üyelere ayrıca tebligat yapılmaz. Mazeretsiz olarak üst üste 2 toplantıya katılmayan ve bir yılda 6 defa toplantıya katılmayan üyenin Yönetim Kurulu üyeliği düşer.Yerine oy sırasına göre aşağıdaki yedek üye davet olunur. VAKIF YÖNETİM KURULUNUN GÖREV VE YETKİLERİ ; Madde 19) Vakıf Yönetim Kurulu, her türlü iş ve işlemlerini planlamak Ve yürütmekle görevlidir.Vakıf Yönetim Kurulu görev ve yetkileri şunlardır; a) Vakfı temsil ve ilzam etmek, b) Vakıf çalışma kurmak ve teşkilatını kurmak ve teşkilatta çalışacak Vakfı Genel Müdürü olmak üzere diğer personelin kadrolarını, ücretlerini, belirlemek, atanmalarını ve denetlemek, c) Yıllık bütçeyi ve yatırım programlarını hazırlamak, d) Muhasebe sistemini kurmak işlemesine nezaret etmek, e) Yıl sonu itibari ile kesin hesap durumunu belirlemek, f) Vakıf işletmelerinin tesis işlemlerini hazırlamak ve bunlarla ilgili düzenlemeleri yapmak, izlemek, denetlemek, g) Mevzuatta Vakıf Yönetim Kuruluna verilmiş olan görev ve yetkilerin gerektirdiği bütün işleri yapmak.
VAKFIN DENETİM KURULU: Madde 20) Vakfın dış (resmi) denetimi, teftiş makamı olan T.C. Vakıflar Genel Müdürlüğün’ce İç Denetimi , ise Vakıf Denetimi ise Vakıf Denetim Kurulun’ca yapılır. İhtiyaç Duyulduğu takdirde vakfın Hesap ve işlemlerini denetlemek üzere , Vakıf Yönetim Kurulunca uzman kişiler görevlendirilebilir. Uzman ve Müşavirlere ödenecek ücretler , Vakıf Yönetim Kurulunca belirlenir. Madde 21) Vakıf Denetim Kurulu Vakıf Genel Kurulu’nun kendi üyeleri arasından veya Vakıf dışından yetenekli kişilerden gizli oyla ( Genel Kurulun karar vermesi halinde açık oyla) 3 yıllık süre için 3 asil 3 yedek üyeden oluşur. VAKIF İKTİSADİ İŞLETMELER: Madde 22) Vakfın amaç ve hizmet konularını gerçekleştirmek, uygulama, eğitime ve gelire yönelik olmak üzere Vakıf İktisadi İşletmeler kurabilir . Yönetim Kurulunca onaylanacak işletmenin çalışma konuları, yönetim biçimi ve temsili , yöneticilerin sorumluluğu ve ilkeleri ile denetim gibi hükümleri uyarınca tescil edilir. RESMİ SENET DEĞİŞİKLİĞİ. Madde 23) Vakıf resmi senedinde belirtilen amaç ve hizmet konularının nitelik ve kapsamlarının, vakfedenlerin iradelerini açıktan açığa uymayacak derecede değişmesi durumunda ya da vakıf mal varlığının korunması ya da amaç ve hizmet konularının sürdürülmesi için Vakıf Yönetim biçiminin değiştirilmesine kesin ihtiyaç duyulduğunda Genel Kurulun 2/3 çoğunluğunun kararı, Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün görüşü ve yetkili Asliye Hukuk Mahkemesi’nin onayı ile Vakıf Resmi senedinde değişiklik yapılabilir. VAKFIN DAĞITILMASI: Madde 24) Vakfın devamında yarar olmayacağı anlaşılır ya da Vakfın amaç ve hizmet konularının gerçekleşmesinin mümkün olmayan duruma geldiği kanısına varılırsa Genel Kurul toplantısında Vakfın dağılmasına 2/3 oy çoğunluğu ile karar verebilir. Yönetim Kurulu yetkili Asliye Hukuk Mahkemesine başvurarak dağılmanın tescilini ister ve Vakıflar Genel Müdürlüğün’nün görüşünü almak suretiyle dağılma işlemine başlar. Vakfın dağıtılıp tüzel kişiliğinin sona ermesinden hazırlanan dağılma bilançosu gereğince çıkacak mal varlığı, kurulmuş tesislerin konulmuş unvan ve konumlarının aynen korunması ve devam ettirilmesi şartıyla ve şartlı bağışların korunması ve devam ettirilmesi şartıyla ve şartlı bağışların korunması kaydiyle Yönetim Kurulunun uygun göreceği benzer amaçlı bir kuruluşa devredebilir. HÜKÜM EKSİKLİĞİ: Madde 25) Vakıf Resmi Senedinde hüküm bulunmayan durumlarda Türk Medeni Kanunu, Vakıflar Hakkındaki tüzük ve ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
GEÇİCİ HÜKÜMLER: Geçiçi Madde 1) İş bu Vakıf herhangi bir nedenle kurulmadığı ve tescili mümkün olmadığı takdirde Vakfedenlere vakfettikleri kendilerine iade edilir. 2) Vakfın, Mahkeme Siciline tescilinden itibaren en geç 3 ay içinde Vakıf Genel Kurulu, Olağan surette toplanarak (Vakıf Yönetim) ve (Vakıf Denetim) Kurullarını seçer. İlk genel kurul (Mütevellilerden) oluşur. 3) Kurucular tarafından aşağıdaki üyeler ilk Yönetim Kurulu olarak seçilmişlerdir. SIRA NO ADI SOYADI 1) M. Zihni Kalsın 2) Sabahattin Sadır 3) Lahattin Demir 4) Saylan Karasu 5) Adnan İbiş 6) Mesut Rençber 7) Nazım Tatlı 8) Ahmet Kaya 9) A. Selam Sancak Geçici Madde 3) Vakfın kuruluşunda ilk Denetim Kurulu üyeleri aşağıda gösterilmiştir. 1) Aydın Artan 2) Yılmaz Özdemir 3) Semih Sadır
TESCİL İŞLEMLERİ YETKİSİ: Geçici Madde 4) İşbu Vakıf resmi senedinin Asliye Mahkemesi’nde işlemlerinin takibi, tescili ve gerek görüldüğünde resmi senet değişikliklerinin yapılması, vakıflar genel müdürlüğü ile diğer adli ve idari merciler ile gerçek ve tüzel kişiler nezdindeki iş ve işlemlerinin takibi için İstanbul bürosu avukatlarından av.Aydın Artan ve av.Ahmet Kaya ayrı ayrı yetkili vekil olarak atanmışlardır. DÜZENLEME ŞEKLİNDE VAKIF SÖZLEŞMESİ BUGÜN 1995 YILI EYLÜL AYININ YİRMİYEDİNCİ GÜNÜ. 27.9.1995. Ben, aşağıda mühür ve imzası bulunan, T.C.Kanunlarının bana bahşettiği selahiyetleri haiz Beyoğlu 18. Noterin HİLMİ ÖZDEMİR vekili imzaya yetkili katip MUSTAFA ERGÜLEÇ, İSTANBULİ MECİDİYEKÖY, Büyükdere cad. 91/1 sayılı adreste dairemde görevimin başında iken yanıma gelenler ve şahıs ve hüviyetlerini ibraz ettikleri: 1- Halen İstanbul, Eminönü, Reşadiye cad. Güneşhan, K.5 sayılı adreste mukim olduğunu beyan eden ve ibraz ettiği Üsküdar nüfusunda kayıptan 4-918 cüzdan kayıt no ve 20.6.1986 tarihi, P03/015819 seri no ile verilen resimli tasdikli nüfus hüviyet cüzdanına nazaran kütükte İstanbul,Üsküdar, Namık Kemal 052/07 cilt, 15 sahife ve 664 kütük sayılarında kayıtlı, 14.1.1960 tarihinde Muş’ta Hediye ve Ahmet’ten olma Hasan Aslan, 2- Halen İstanbul,Eminönü, Reşadiye cad. Güneşhan, K.5, sayılı adreste mukim olduğunu beyan eden ve ibraz ettiği Üsküdar nüfusunda yenilemeden 494906/T01 seri no ile verilen resimli nüfus hüviyet cüzdanına nazaran kütükte İstanbul, Üsküdar, Namık Kemal, 032/19,7,751 sayılarında kayıtlı ,1.1.1964 tarihinde Muş’ta Hediye ile Ahmet’ten olma Hamza ASLAN, 3- Muş nüfusundan yenileme medeni ile 7.11.1991 tarih,939149/E05 seri no ile verilen resimli tasdikli nüfus hüviyet cüzdanına nazaren kütükte Muş,Merkez,Dere,13,001/04,173’de ky.’lı,Muş’ta 11.04.1948’de Ayşe ile Fikri’den olma ve halen Darülacize cad. Maliye lojmanı,K.3,No:15 Şişli,İstanbul adresinde mukim olduğunu beyan eden Adnan İBİŞ. 4- Halen İstanbul Laleli Ordu Cd. Selimpaşa sok. No:17/a K.1 sayılı adreste mukim olduğunu beyan eden V: a-KENDİ ADINA ASALETEN HAREKETLE, b-VARTOLULAR DAYANIŞMA VE YARDOMLAŞMA ünvanlı derneğine temsilen, c-Ekli müstenitte belirtilen vekaletnamelere istinaden vekili olduğu müvekkilleri.
1-HİKMET AHİ’ye 2-METİN AKALIN’a 3-FAHRETTİN AKAYDIN’a 4-MEHMET AKAYDIN’a 5-METİN AKAYDIN’a 6-SELAHATTİN AKAYDIN’a 7-AYDIN ARTAN’a 8-SAİT AYDIN’a 9-NURETTİN AYKAN’A 10-SADETTİN AYKAN’a 11-KAZIM BAŞAK’a 12-SABAHATTİN BİLGİNER’E 13-KUBİLAY ERCAN ÇOLAKLAR’a 14-M.ALİ ÇUBUKÇUOĞLU’na 15-NACİ DEDE’ye 16-MÜKREMİN DEDE’ye 17-ERHAN DEDEOĞLU’na 18-LAHATTİN DEMİR’e 19-ŞERAFETTİN DEMİR’e 20-NECMETTİN DEDE ‘ye 21-YILMAZ ERGÜN’e 22-BURHAN GEZEN’e 23-METİN GÜLER’e 24-HAYDAR GÜNDÖNER’e 25-SAYLAN MURAT HEKİMOĞLU’na 26-ABDULLAH İBİŞ’e 27-NEDİM İLCİ’ye 28-M.SUPHİ KALSIN’a 29-M.SIRRI KALSIN’a 30-ZİHNİ KALSIN’a 31-MUSA FIRAT KALSIN’a 32-İRFAN KARASU’ya 33-SAYLAN KARASU’ya 34-TURAN KARASU’ya 35-M.ŞERİF KAŞTAN’a 36-SERHAT KAYA’YA 37-M.SELİMKILIÇOĞLU’na 38-MAŞALLAH KOÇ’a 39-İBRAHİM KURUCA’ya 40-FAHRETTİN MEMİŞ’e 41-HÜSNÜ ÖNCEL’e 42-YILMAZ ÖZDEMİR’e 43-M.HİLMİ ÖZTÜRK’e 44-MEHMET MESUT RENÇBER’e 45-SABAHTTİN SADIR’a 46-SEMİH SADIR’a 47-ABDULSELAM SANCAK’a 48-CEMİL ŞENGÜL’e 49-NAZIM TATLI’ya 50-ABDÜLKADİR TURAN’a Vekaleten hareket edenin ibraz ettiği Varto nüfusundan zayiinden 3390 cüzdan kayıt no ve 17.03.1977 tarih 86391/E03 seri no ile verilen resimli tasdikli nüfus hüviyet cüzdanına nazaran kütükte Muş,Varto,Sazlıca 23/25 kütük,068 cilt,69 sahife,sayılarında kayıtlı Varto’da 17.06.1942 tarihinde Nafiye ile Hasan’dan olma AHMET KAYA Hep birlikte bana müracaatla tarafımdan düzenleme şeklinde bir vakıf sözleşmesinin tanzim ve tasdikini istediler. Kendilerini ibraz ettikleri nüfus hüviyet cüzdanlarından, yetki belgelerinden ve vekaletnamelerinden bu işlemi de yapma yetki ve yeteneklerine haiz olduklarını, okuma yazma bildiklerini kendileri ile konuşarak anladım. Tanık dinlemeğe lüzum görmedim. Bunun üzerine bütün ilgililer hep birlikte söz aldılar ve dediler ki: Diye hep birlikte sözlerini bitirdiler. Verilen bu takdiri ben yeminli noter vekili bir nüsha asıl olarak tanzim ettim. Okumaları için bütün ilgililere verdim. İlgililer okudular. Eksik hata bulunmadığını, isteklerine tam olarak , uygun bir şekilde yazıldığını kabul, beyan ve ikrar etmeleri üzerine hep birlikte altını imzaladık ve mühürledim. 27.9.1995. Beyoğlu 8. Noteri Hilmi Özdemir Vekili İmzaya Yetkili Katip MUSTAFA ERGÜLEÇ Vakfın Adı: Muş Eğitim ve Kalkındırma Vakfı (MUŞVAKFI) Vakfedenler: Hikmet Ahi, Metin Akalın, Fahrettin Akaydın, Mehmet Akaydın, Metin Akaydın, Selahattin Akaydın, Nurettin Aykan, Sadettin Aykan, Kazın Başak, Sabahattin Bilginer, Kubilay Ercan Çolaklar, M. Ali Çubukçuoğlu, Naci Dede, Mükremin Dede, Erhan Dedeoğlu,Lahattin Demir, Şerafettin Demir, Necmettin Dede, Yılmaz Ergün, Burhan Gezen, Metin Güler, Haydar Gündöner, Saylan Murat Hekimoğlu, Abdullah İbiş, Nedim İlci, M.Suphi Kalsın, M.Sırrı Kalsın, Zihni Kalsın, Musa Fırat Kalsın, İrfan Karasu, Saylan Karasu, Turan Karasu, M.Şerif Kaştan, Serhat Kaya, M.Selim Kılıçoğlu, Maşallah Koç, İbrahim Kuruca, Fahrettin Memiş, Hüsnü Öncel, Yılmaz Özdemir, M.Hilmi Öztürk, Mehmet Mesut Rençber, Sabahttin Sadır, Semih Sadır, Abdulselam Sancak,Cemil Şengül, Nazım Tatlı, Abdülkadir Turan, Vartolular Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği, Vakfın İkametgahı: İstanbul Vakfın Tescil Kararını Veren Mahkemenin Adı Karar Tarihi ve Nosu: Fatih 4. Asliye Hukuk Mahkemesinin 8/111995 gün, E: 1995/861,1995/889 Sayılı kararı, Vakfın Amacı: Muş ve İlçelerinin içinde ve dışında ki Muşlu’ların tanışması, kaynaşması, yardımlaşmasını temin etmek, Muş’un dışında ki Muşlu’ların Muş İli, ilçe ve Köyleri ile ilgili irtibat ve yardımlaşmasını sağlayarak, Muş ve Muşlu’ların madden ve manen geliştirmektir. Muş ve İlçelerinde nüfusa kayıtlı olanların veya buralardan başka yerlere nüfus kaydı naklini yapanların ilk ve orta dereceli okulların birinden mezun olup orta dereceli okullar ile üniversite veya yüksek okullarda öğrenim görme maddi maddi olanağından yoksun ve yetenekli bulunan çocuklarımızın her türlü eğitim, öğrenim,sosyal ve kültürel ihtiyaçlarının karşılanmasında yardımda bulunmak, fakir hastalara ve düşkünlere tedavi ve ilaç yardımında bulunmak, muayene ve tedavilerine yardımcı olmak , imkanlar dahilinde klinik, dispanser hastaneler gibi sağlık kuruluşları açmak ve çalıştırmak, Muş ve ilçelerinin tarihsel ve kültürel , sanatsal, turistik, folkrolik yönlerini ve gelenek ile göreneklerini araştırmak ve geliştirmektir. Vakfın Mal Varlığı:3.245.000.000.TL.Nakit Vakfın Organları: Mütevelliler Heyeti (Genel Kurul), Yönetim Kurulu, Denetim Kurulu, Türk Medeni Kanunu hükümlerine göre kurulan vakıflar hakkında ki tüzüğün13. maddesi gereğince ilan olunur. 2145/1-1 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İNGİLİZCE TÜZÜK |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MUS EDUCATION AND DEVELOPMENT FOUNDATION OFFICIAL STOCK (MUŞVAKFI) n FOUNDATION NAME:Article 1) The names and surnames of the statute of the Foundation established by the founders, “Mus Education And Development Foundation” has been established as a foundation with the name of the following substances only “MUŞVAKFI” is known by the name short. THE FOUNDATION CENTER AND ADDRESS: Article 2)The Foundation Center is Istanbul. The headquarter and address is Aksaray, Muratpaşa mah. Şehit Pilot Nedim sk. No: 17 / 3 Istanbul. If it is necessary, the foundation’s center and administrative office address are notified to the Alteration Supervising Authority. Our Foundation NEW ADDRESS: STREET VEFA No.43 (TARİHİ VEFA BOZACISI SOK.) TEL: 0212 513 26 60/0212 513 17 52 FAX: 0212 520 53 37 Vafa / ISTANBULBRANCH, AGENCY AND LIAISON OFFICES: Article 3)Wıth the board decision and the relevant authorities of the under favor,the foundation can open branch,agency and liasion offıces Their organizational structure, form and principles of operation, the internal regulation of the Board of Directors determined to be prepared.OBJECTIVES OF THE FOUNDATION:Article 4)a) To provide meeting, socialising and cooperation for Muş people being inside and outside of Muş.To develop Muş and its people materially and spiritually by ensuring mutualization between villages,burgs of Muş and Muş people being out of Muş. b) To help for providing all kinds of educational,social and cultural needs of our children whose place of register is Muş or its burgs or transport birth of registration from here to other places ,those who graduated from one of the first and secondary schools and skilled but depriving of receiving education financially in secondary schools and university or in high schools .c)To supply treatment and medicine to poor and needy people,to help for their examen,to open healthcare organizations like hospıtals,clinics,dispensaries within possibility. d) To explore and develop historical,cultural,artistic,folkloric aspects of Muş and its customs and traditions. The Activities of Foundation Article 5)To carry out its aim, the foundation performs the Works below. a)To build up school,classroom etc. for realizing the aim of education,to give scholarship,book to the skilled and destitute students in the range of aim. b)To establish,work up or operate hospitals for realizing the health aim.The foundation receives support from philanthropic doctors from Muş.It provides freely medicine,tools and materials which is needed for the treatment of indigent patients c)To provide nurses to come together and swarm with eachother by opening an ‘Muşevi’ within establishing club,recreational facilities and library at a place/location where the foundation can rent or purchase. To be realized the dating and cultural aim; d)It organizes nights to keep Muş folk music and Muş folk dance with its style and features alive. e)To specify the historical and natural location the economic development ,cultural and art side , touristic value of Muş and its important location in the future with press,scientific Works and meetings with celebration with its touristic value. f)To make education research and investigate studies about aim and service subjects. g)To publish book and catalogue about its aim and service subjects, to organize conference, panel symposium,open session,forum,exhibition and scientific meetings. h)The foundation can not serve alcoholicdrink in all kind of activities which is done by itself.It can not serve alcohol in club and facilities which is established or worked by the foundation.It can not have an interest in any polities.It can not be associated with any political view. I)It does other Works which is required by its aim ,takes all kinds of encouraging precautions by means of giving the name whose donates in his lifetime or with testamentary disposition to the foundation,demanding to be established dormitory,school,clinic,hospital,creche,and other facilities or donates to some parts of them. LEGAL TRANSACTİONS AN AUTHORİZATİON Article 6) The foundation is entitled to possess and spend by means of purchasing and renting testamentary disposition,to use an invesment once or many times the one or more estate income being in the estate of foundation,to administer and retrench donation and testamentum,chattel and real estate appropriated by purchasing and the other ways and Money provided that ıt won’t be contrary to the aim and service subjects of foundation,to receive support from foreign and local foundation , to make a deal for providing this support to attend to the companies and administrations with Money or estate for increasing the income spent for its aim,to accept limited rights in rem like appurtenances usufructuary,hypotec of real estates,to use these rights,to get all kinds of assurance including the hypotec of chattel and real estate for contracts established by revenues to accept the valid bank bails,to borrow the bails and give other assurances if it is necessary,to earn income from all kinds of Works and projects which is carried out properly for the aim and service subjects of foundation,to make someone work this consociate directly as stated Turkish Civil Code in the 46. clause It can not be used the rıghts and incomes of the foundation for the inhibited ways and aims according to law number 903. THE FOUNDER AND THE ESTATE
Article 7)The founders are arranged in an alphabetical surname order.They consist of people below and the amount paid by the founders is shown opposite them.
On the set up and registeration time, the estate of foundation is 3.245.000.000 TL .%80 of this estate which is corresponding to 2.596.000.000 TL ,%20 which is corresponding to 649.000.000 TL is spent for expenses of administration. THE REVENUES OF FOUNDATİON Article 8)The revenues of foundation are shown below.
a)The revenues provided by working the foundation
b)The revenues provided by the business of foundation or associated companies.
c)The revenues provided by chattel and real estate of foundation.
d)The revenues provided by the foundation facilities and foundation activities.
e)All kinds of challenges or donates toward the aims of foundation.
f)All kins of other revenues inclusive of legislation. FİNANCİAL APPLİCATİONS Article 9)The principles about financial applications of foundation are shown below. a)The foundation administration is entitled to spend the %20 of gross income provided in term of employment for administration and its future expenditure,contingency reserve discrimination and invesment that will increase the estate of foundation .It is the compulsory for the foundation to reserve the other part % 80 to the aim of foundation and its service subjects. b)Administration and its future expenditure and all subventions assigned for invesments increasing the contingency reserve and the estate are reserved to services for the aim of foundation and its subjects. c)All subventions assigned fort he foundation’s aim and subjects can be kept in mutual phon for carrying out certain projects for a lenght of time.
d)All subventions assigned fort he foundation’s aim and subjects can not be used for another aim and subject.Administration and its future expenditure ,contingency reserve and estate can be used for investments.
e)% 10 capacity intended for the aim and service subjects of foundation is assigned to poor and skilled students who are secondary and university students.
f)The application is done by putting in order the aim and subjects at the rate of workableness of income. CONTİNGENCY RESERVE Article 10) %5 of the balance is assigned to the contingency reserve, after subtraction of administration and its future expenditure from revenueacquired in the end of the term of employment budget. If the annual income is not sufficient for administration overhead and the loss of commercial enterprise connected with the foundation, the required expense is spent from the contingency reserve are kept in the values which gains favor in active position not by approximation.By the end of ten year if the continceny reserve composed in the first board meeting is sufficient or not is discussed.If the contingency reserve is considered necessary, the supply of contingency reserve is stopped.If administrative board is of the opinion that the contingency reserve is sufficient , the supply of contingency reserve is continued in the same way and in every five years this subject is discussed in board meeting. TERM OF EMPLOYMENT AND BUDGET Article 11)The term of employment of foundation starts on 1 january and finishes on 31 December . The annual budget of foundation consists of budget regulation and staffing table and prfit and loss account statement.In the annual budget regulation,envisaged incomes and supplied allowances,spending authorities,the receiving way of incomes,documents related to costs and expenses, the sum of Money kept in cash box is existed. FOUNDATİON BODİES Article 12)The foundation bodies are shown below. a)General Assembly b)Administrative Board c)Inspectorate THE GENERAL ASSEMBLY OF FOUNDATİON Article 13)The General Assembly is the highest decision making,control,advicing body which is consisted of people shown below. a)Trustees b)The subscribers who are chosen from among people donating top Money with board decision. c)Juristic people chosen from among real people giving many benefits to the foundation by General Assembly. FOUNDATİON GENERAL MEETİNGS Article 14)General Assembly holds an ‘ordinary’ and ‘emergency ‘ meetins.The meetings are held with participation of one more than half members of foundation in every February .The call to the members is made at least 15 days ago with registered letter.In the first meeting, if there is not majority , next meeting is held at least 10 days later with members.Decisions are made by majority of members in the meeting. Deliberations are occured within the compass of agenda.But at the request of majority members , order change can be made on items of the agenda. GENERAL ASSEMBLY TASKS Article 15)The tasks are in the general assembly authority below. a)To elect or relieve of duty administrative board b)To elect or relieve of duty foundation auditors. c)To change the foundation voucher with vote of 2/3. d)To admit and approve administrative board activity report,audit report,other reports related to accounts. e)The absolution and administrative board auditors. f)To approve budget and activity report . g)To make other duties in the foundation voucher. h)To open branches and representative agencies. I)To approve the regulations and bylaw prepared by administrative board. k)To make decisions for realizing the aim of foundation. ..To Appoint Successor Article 16) Article of 13 referred to in paragraphs a and b are real people (the trustees) deaths can never do business or in cases of diseases, their places of trustees and quoted the rights to name two candidates respectively with a notary public foundations executive board shall notify in writing. ..Foundation Boar Article 17)Foundation Board,foundations of the general assembly consists of 9 full members and six alternate membersby secret ballot from among its own members for 3 years^.The general assembly decides that it is at the end of a vote junction with an open vote. ..foundations board of directors meetings Article 18)Foundation Board collected at least one time per month.after the first constitution with election, they are meeting and making mission section within one week.The meeting quorum ,One more than half of the number of users , the decisioning quorum, more than half of the number of users participating in the meeting. Foundation Board elects a chairperson, a second president, a treasurer and a general secretary within their own. Meetings, if the president is not there second president manages the meetings.foundations board represents the foundation’s authority and responsibility against in out.foundation’s authority and signature, foundations board can transfered this represents a portion of the authority or full of the authority for some respects to Foundation Board President with second presedent constitute the committee of 3 persons. Foundation Board members` tasks are honorary.president and members does not take money for these tasks.however, their necessary expenses and accommodation costs are paided.foundations of executive committee determine date time and place of next meeting in each meeting.not do notification to members for meetings.if board members does not come to consecutive twice meetings, they are plunged in executive commitee.instead of them other member come who is in the list below. ..foundations executive committees missions and tasks Article 19) Foundation Board, responsible for all business and operations planning and carrying out. Foundation Boards tasks and powers; a)foundations to represent and bind b)set up foundations organization, determine and control president, staffs` fees g)The tasks and powers are granted to executive board of the legislation requires to do all the jobs c)prepare the annual budget and investment programs d)set up and control accounting system e)determine the status of final accounts at the end of the year f)prepare foundations plant operations, make regulations about them, watch,control AUDIT COMMITTEE OF THE FOUNDATION Article 20) The Foundation’s external (public) control is made by Republic of Turkey General Directorate of Foundations, Internal Audit is made by audit commitee of the foundation. The Foundation Board of Directors appointed experts for control of the foundation’s account and transactions. Audit commitee of the foundation determine Experts and Consultants ‘ fees. Artical 21) Audit commitee of the foundation consist of 3 principal 3 alternate members who are chose by The foundation of the General Assembly from among its members or talented people from outside with secret ballot. THE FOUNDATION OF ECONOMIC ENTERPRISES Article 22) The foundation can established economic enterprises for the foundation’s objectives and carry out the service issues, implementation, training and income-oriented. Board of Directors approved the business operation issues, and a responsibility of managers and principals are registered in accordance with the provisions. CHANGE OF OFFICIAL BONDS Article 23) when form the foundation of Directors is needed of change for The purpose in the official statute of the Foundation and the scope and service`s issues will change for Foundation’s failure to comply with, they can change these regulars with General Assembly`s 2 / 3 majority decision, the opinion of the General Directorate of Foundations and the approval of the competent Court of First Instance. SEPARATION OF THE FOUNDATION Article 24) If The Foundation will not be useful to the continuation or not occur the Foundation’s purpose and service, they can decide separete with 2/3 majority decision in general assembly meeting. board of directors want to the registration spreading and they get the opinion of the General Directorate of Foundations than they started to seperate. After spread sheet prepared by the end of the legal personality of the Foundation, they can transfer their facilities, location to similar organization. LACK OF TERMS Article 25) If the Foundation’s Charter Absence of the provision, to apply Turkish Civil Code, the provisions of relevant legislation and regulations on the Foundations. TEMPORARY PROVISIONS Temporary Article 1) If The Foundation not established any reason and registration is not possible, founders is gave back their goods or money. 2) Collected the General Board of the Foundation (the Foundation Management), and (the Foundation Control) selects boards at the latest within 3 months after the registration at court registry. The first general assembly (trustees) occurs. 3) The first board of directors are selected by founders. SEQUENCE NO NAME SURNAME 1) M. Zihni Kalsın 2) Sabahattin Sadır 3) Lahattin Demir 4) Saylan Karasu 5) Adnan İbiş 6) Mesut Rençber 7) Nazım Tatlı 8) Ahmet Kaya 9) A. Selam Sancak Temporary Article 3) the establishment of the foundation’s first executive committee members : 1) Aydın Artan 2) Yılmaz Özdemir 3) Semih Sadır THE AUTHORITY OF REGISTRATION PROCEDURES Temporary article 4) Istanbul bureau lawyers; Aydin Artan and Ahmet Kaya are appointed like authorized agent for the foundation stock of First Instance Court of the official follow-up procedures, registration and changes need to be deemed official deed, with the general directorate of foundations and other judicial and administrative authorities, business and operations of the real and legal persons, Cash Monitoring . EDITING IN THE FORM OF THE FOUNDATION IN TODAY Twenty-seventh of September IN 1995. . 27.9.1995. My seal and signed in the under, I am MUSTAFA ERGÜLEC and Beyoglu 18. deputy notary public authorized to sign HILMI ÖZDEMİR.When I was in my flat in İSTANBULİ MECİDİYEKÖY, Büyükdere str. 91/1, some person came from here and submited these ; 1- Hediye and Ahmets son Hasan Aslan was born in 14.1.1960 in Mus. He is in İstanbul, Eminönü, Reşadiye str. Güneşhan, although he is in K.5 Uskudar population loss record No. 4-918 and on 20.6.1986, with the serial number of the picture, certified population P03/015819 identity wallet, he registered Istanbul, Uskudar, Namik Kemal 052/07, 15 and 664 prophecies in the number of billets. 2- Hediye and Ahmets son Hamza ASLAN was born in 1.1.1964 in Mus. . He is in İstanbul, Eminönü, Reşadiye str. Güneşhan K.5. Although he is in Uskudar population to renovation their serial number is 494906/T01, he registered in İstanbul, Üsküdar, Namık Kemal, 032/19,7,751. 3- Ayse and Fikris son Adnan İBİŞ was born in 11.04.1948 in Mus. He is in halen Darülacize str. Financal lodging ı,K.3,No:15 Şişli,İstanbul . . Although he is in Mus 7.11.1991 for renovation ,their serial number is 939149/E05, he registered in Muş,Merkez,Dere,13,001/04,173. 4- Resident stating that the V is in İstanbul Laleli Ordu Cd. Selimpaşa sok. No:17/a K.1 a) MOVING ON BEHALF OF THEIR PRINCIPAL, b) VARTOLULAR Solidarity Association representing c) Clients are acting in attached müstenitte ; 1-HİKMET AHİ 2-METİN AKALIN 3-FAHRETTİN AKAYDIN 4-MEHMET AKAYDIN 5-METİN AKAYDIN 6-SELAHATTİN AKAYDIN 7-AYDIN ARTAN 8-SAİT AYDIN 9-NURETTİN AYKAN 10-SADETTİN AYKAN 11-KAZIM BAŞAK 12-SABAHATTİN BİLGİNER 13-KUBİLAY ERCAN ÇOLAKLAR 14-M.ALİ ÇUBUKÇUOĞLU 15-NACİ DEDE 16-MÜKREMİN DEDE 17-ERHAN DEDEOĞLU 18-LAHATTİN DEMİR 19-ŞERAFETTİN DEMİR 20-NECMETTİN DEDE 21-YILMAZ ERGÜN 22-BURHAN GEZEN 23-METİN GÜLER 24-HAYDAR GÜNDÖNER 25-SAYLAN MURAT HEKİMOĞLU 26-ABDULLAH İBİŞ 27-NEDİM İLCİ 28-M.SUPHİ KALSIN 29-M.SIRRI KALSIN 30-ZİHNİ KALSIN 31-MUSA FIRAT KALSIN 32-İRFAN KARASU 33-SAYLAN KARASU 34-TURAN KARASU 35-M.ŞERİF KAŞTAN 36-SERHAT KAYA 37-M.SELİMKILIÇOĞLU 38-MAŞALLAH KOÇ 39-İBRAHİM KURUCA 40-FAHRETTİN MEMİŞ 41-HÜSNÜ ÖNCEL 42-YILMAZ ÖZDEMİR 43-M.HİLMİ ÖZTÜRK 44-MEHMET MESUT RENÇBER 45-SABAHTTİN SADIR 46-SEMİH SADIR 47-ABDULSELAM SANCAK 48-CEMİL ŞENGÜL 49-NAZIM TATLI 50-ABDÜLKADİR TURAN Nafiye and hasans son AHMET KAYA was born in 17.06.1942 in Varto. He registered in Mus, Varto, Sazlıca 23/25 billet, 068 skin, 69 prophecies his wallet register No:3390 and 17.03.1977 date, serial number is 86391/E03. They want to me approval and arrangement foundation`s contractings. I understand with conversation them ,they have the authority and ability to perform this action and know read and write in Population identity and authorization documents. I do not need listen to witness. Because of this all concerned said me; And finished their words like this. I have issued a copy of the original form and I gave all interested to read forms. They red these. They did not find any mistakes and it was true fully after then we signed and sealed. 27.9.1995 Beyoğlu 8. Notary Hilmi Özdemir Authorized Agent Clerk MUSTAFA ERGÜLEÇ FOUNDATION NAME : MUS EDUCATION AND DEVELOPMENT FOUNDATION(MUSVAKFI) The founders : : Hikmet Ahi, Metin Akalın, Fahrettin Akaydın, Mehmet Akaydın, Metin Akaydın, Selahattin Akaydın, Nurettin Aykan, Sadettin Aykan, Kazın Başak, Sabahattin Bilginer, Kubilay Ercan Çolaklar, M. Ali Çubukçuoğlu, Naci Dede, Mükremin Dede, Erhan Dedeoğlu,Lahattin Demir, Şerafettin Demir, Necmettin Dede, Yılmaz Ergün, Burhan Gezen, Metin Güler, Haydar Gündöner, Saylan Murat Hekimoğlu, Abdullah İbiş, Nedim İlci, M.Suphi Kalsın, M.Sırrı Kalsın, Zihni Kalsın, Musa Fırat Kalsın, İrfan Karasu, Saylan Karasu, Turan Karasu, M.Şerif Kaştan, Serhat Kaya, M.Selim Kılıçoğlu, Maşallah Koç, İbrahim Kuruca, Fahrettin Memiş, Hüsnü Öncel, Yılmaz Özdemir, M.Hilmi Öztürk, Mehmet Mesut Rençber, Sabahttin Sadır, Semih Sadır, Abdulselam Sancak,Cemil Şengül, Nazım Tatlı, Abdülkadir Turan, Solidarity association of Varto. THE FOUNDATION ADDRESS : Istanbul DECİSİON DATE OF DECİSİON NAME AND NUMBER AT THE COURT : Fatih 4. Civil Courts 8/111995 day, , E: 1995/861,1995/889 numbered decision. OBJECTIVES OF THE FOUNDATION : To provide meeting, socialising and cooperation for Muş people being inside and outside of Muş.To develop Muş and its people materially and spiritually by ensuring mutualization between villages,burgs of Muş and Muş people being out of Muş.To help for providing all kinds of educational,social and cultural needs of our children whose place of register is Muş or its burgs or transport birth of registration from here to other places ,those who graduated from one of the first and secondary schools and skilled but depriving of receiving education financially in secondary schools and university or in high schools To supply treatment and medicine to poor and needy people,to help for their examen,to open healthcare organizations like hospıtals,clinics,dispensaries within possibility. ASSETS OF THE FOUNDATİON: 3.245.000.000.TL CASH BODİES OF THE FOUNDATİON: General Assembly, the Board of Directors, the Supervisory Board, IT IS ANNOUNCED ACCORDİNG TO THE PROVİSİONS OF THE TURKİSH CİVİL CODE IN 13. ACCORDİNG TO THE ARTİCLE. 2145/1-1 Dağıstan AYAN (MARMARA ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ(İNGİLİZCE) 2. SINIF) |